Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2009

NATURAL ADDICT

Όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές από το παράθυρό μου έλαμπε ένας εκκωφαντικός ήλιος. Ήλιος χειμερινός, σαν ‘πιλότος’ για το σήριαλ της άνοιξης, που θα εμφανιστεί στις οθόνες μας σε ενάμιση μήνα περίπου ελπίζω. Με έκανε να σκεφτώ ότι το φετινό hybernation παρατράβηξε και δεν βλέπω την ώρα για λίγη τεχνιτή ηλιακή καλή διάθεση. Φτηνή ενέργεια. Δεν χρειάζεται να ξοδευτείς ούτε και να προσπαθήσεις πολύ. Κοιτάς έξω, βγαίνεις έξω και το χαίρεσαι. Δεν σε ταλαιπωρεί η βροχή, το κρύο, δεν σε ενοχλούν η έλλειψη επιλογών διασκέδασης, οι άλλοι ( αυτοί που συνήθως σε ενοχλούν ), η ακρίβεια, τίποτα από όλα αυτά στα οποία στρέφεις την προσοχή σου μέσα στο αστικό καταχείμωνο. Γιατί απλά σε φτιάχνει ο ήλιος. Natural drug. Και εγώ natural drug junky. Έτσι μόνο μπορώ να το εξηγήσω. Τί εννοώ;
Μερικές φορές αισθάνομαι ότι δεν συμβαίνει κάτι. Αυτό βέβαια δεν είναι αλήθεια, γιατί πάντα συμβαίνει κάτι. Ακόμα και στις πιο νεκρές και βαρετές περιόδους συμβαίνει αυτό ακριβώς το τεράστιο ‘δεν συμβαίνει τίποτα’. Είναι κάπως βολική αυτή η απρόσωπη σύνταξη, γιατί έτσι δεν χρειάζεται να πω δεν κάνω τίποτα. Μέσα όμως στην φετινή χειμέρια νάρκη μου διαπίστωσα ότι μπορεί να μην φταίω εγώ. 'Αρχισα απλά να εμφανίζω συμπτώματα αυτοματισμού, ως γνήσιος addict που στερείται ευχαρίστησης. Τα κάνω όλα σχεδόν ερήμην μου. Βγαίνω, μπάινω, τρώω, κοιμάμαι, γελάω, θλίβομαι, αυτόματα. Έχω προγραμματισμένες αντιδράσεις σε όλα τα ερεθίσματα. Προαποφασισμένες θα έλεγα καλύτερα. Ίσως είναι και το μόνο που κάνω τελικά. Προαποφασίζω. Όπως ο οργανισμός των ζώων σε χειμέρια νάρκη λειτουργεί αυτόματα για να τα συντηρεί. Everything runs under complete control. Ελέγχεται ο μικρόκοσμος στον οποίο ζω και αυτό μου δίνει την ψευδαίσθηση ότι όλα βαίνουν καλώς. Είναι αποτελεσματικό, αλλά αποστειρωμένο. Ένας συρρικνωμένος μικρός έλεγχος αυτοσυντήρησης. Ευτυχώς που ο χειμώνας δεν θα κρατήσει για πάντα και ευτύχως που αυτό το συγκεκριμένο γίνεται αυτόματα, και καλά κάνει.
Μήπως τώρα που το κατάλαβα να προσπαθήσω να αντιγράψω τη φύση λίγο νωρίτερα από ό, τι είναι προγραμματισμένο. Μήπως να ψάξω να βρω νωρίτερα τα natural addictions μου, αυτά που δεν χρειάζονται απαραίτητα ήλιο.
Νομίζω ήρθε η ώρα να βγάλω τον αυτόματο, αν όχι για κάτι άλλο, για να έχω και κάτι να γράψω, λίγο πιο... addictive, μη βαρεθείτε κι εσείς...

Δεν υπάρχουν σχόλια: